Dnes je jasné, že i úřady zasáhla modernizace. A to mimo jiné znamená také komunikace přes internet. Asi všichni víme, že existují datové schránky, a to jak pro podnikatele, tak i pro běžného občana. Mají usnadnit práci jak úředníkům, tak i situaci běžným lidem, kteří tak nebudou muset trávit čas čekáním na úřadech, než na ně přijde řada. To se zdá na první pohled jako dobrý nápad, avšak přináší to sebou i několik problémů.
Tím prvním je, že mnozí úředníci jsou zde leckdy již mnoho let, přičemž se většinou jedná o starší lidi, kteří technologiím příliš nerozumí, a raději se drží starých, zavedených postupů. Proto neodpovídají na takovýto typ komunikace tak rychle, jak by mohli. Nehledě na fakt, že mnohdy mají i problém například s přidávání příloh.
Další komplikace v takovém případě nastává při nesprávném nebo neúplném vyplnění formuláře. V takovém případě mnohdy dochází k posílání sem a tam, dokud není vše v pořádku, což samozřejmě maří čas obou stran. Při osobní návštěvě by se všechny nedostatky daly okamžitě vyřešit. To platí zvláště v případech, kdy žadatel přesně ani neví, jaký formulář a jakým způsobem vyplnit, pokud chce podat onu žádost.
Problémem také může být fakt, že mnoho lidí si datovou schránku leckdy zapomene pravidelně kontrolovat. Pokud si navíc nenastaví například na telefonu, aby jim přišlo upozornění, pokud se v datové schránce objeví nový dokument, může se snadno stát, že opominou nějaké důležité upozornění – datová schránka totiž znamená, že nám do ní bude chodit mimo jiné i veškerá úřední korespondence.
Proto bychom se měli dobře zamyslet, zda je pro nás v této době zřízení datové schránky skutečně výhodou. Mnohdy totiž přináší spíše problémy, než aby nám pomohla. Je proto dobré být opatrný, zvláště na malém městě, kde jsou leckdy mnohem konzervativnější. Zatím tedy tento systém rozhodně není na takové úrovni, na jaké by mohl být.